9 Aralık 2011 Cuma

Bugün ki yeni serüven



Merhaba uzun zamandır yazamıyorum.
Niçin diye sorarsanız okulda düştüm dizim yaralandı 3.5 haftadır burnum akıyor.
Ayrıca hapşuruyorum ve öksürüyorum
.Çok sinir bozucu neyseki derslerimden geri kalmamışım.
Neyse benim bu pazar yaptığım bir sunum vardı her zamanki gibi.
Aşure ile ilgiliydi.Aşure gününün 10.gününde Allah'ımızın bize verdiği 10 kerem varmış.
Bunlar:
1.   Allah, Hz. Musa'ya (a.s.) Aşure Gününde bir mucize ihsan etmiş, denizi yararak Firavun ile ordusunu sulara gömmüştür.
2. Hz. Nuh (a.s.) gemisini Cudi Dağının üzerine Aşure Gününde demirlemiştir.
3. Hz. Yunus (a.s.) balığın karnından Aşure Günü kurtulmuştur.
4. Hz. Âdem'in (a.s.) tevbesi Aşure Günü kabul edilmiştir.
5. Hz. Yusuf kardeşlerinin atmış olduğu kuyudan Aşure Günü çıkarılmıştır.
6. Hz. İsa (a-s.) o gün dünyaya gelmiş ve o gün semaya yükseltilmiştir.
7. Hz. Davud'un (a.s.) tevbesi o gün kabul edilmiştir.
8. Hz. İbrahim'in (a.s.) oğlu Hz. İsmail o gün doğmuştur.
9. Hz. Yakub'un (a.s.), oğlu Hz. Yusuf’un hasretinden dolayı kapanan gözleri o gün görmeye başlamıştır.
10. Hz. Eyyûb (a.s.) hastalığından o gün şifaya kavuşmuştur. 
Devamı var ama konu ile yakından ilgili değil.
Her neyse ben hala hastayım geniz akıntım varmış.Öksürüyorum ve durmadan burnum akıyor.Okula gidiyorum fakat burnum beni biraz rahatsız ediyor.Ne diyeyim başka??Şimdi bir karikatür ile bitiriyim yazımı...




3 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı canım.Ayrıca çok bilgilendirici tam yerinde bir yazı.Karikatür de ayrı güzel olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık güzel yavrum, gönlüne sağlık. Disiplinli olman çok hoşuma gidiyor, biliyorsun.

    YanıtlaSil
  3. çok geçmiş olsun Zeynepcim...
    Aşureyi çok severim, yapılış amacı ve hikayesi de çok güzel ve çok özel... Böyle bir kültüre sahip olduğumuz için ne kadar şanslıyız...

    YanıtlaSil