21 Aralık 2011 Çarşamba

Pazar Günü Kulübümüz

Hastalığım neyse ki bitti.Artık çok rahatım fakat ödevler sayesinde pek vakit harcayamıyorum.Vakit bulduğum her an açmaya çalışıyorum.Neyse geçen haftaki konum ise Lokman Hekim idi.Bahsedelim birazcık...

                                                               LOKMAN HEKİM

LOKMAN ADINI BİLMEYEN VAR MIDIR?
BU AD ÇAĞDAN ÇAĞA, DİLDEN DİLE SÖYLENE GELMİŞTİR.
‘’TANRI DERT VERİP DERMAN ARATMASIN.’’ DERLER YA, SÖZÜN ASLI
‘’TANRI DERT VERİP LOKMAN ARATMASIN’’MIŞ BİR ZAMANLAR.
 DERLER Kİ ÇOK ESKİ ZAMANLARDA YAŞAMIŞ LOKMAN HEKİM.
 BU LOKMAN HEKİM ÇİÇEKLERDEN BİTKİLERDEN İLAÇ YAPAR
İNSANLARIN DERTLERİNE ŞİFA VERİRMİŞ.
BU BİTKİLER KENDİLERİ SÖYLERMİŞ.
ŞURUBUM İŞTAH AÇAR KAYNAT SUYUMU İÇİR DERLERMİŞ.
İNSANLAR BİR GÜN LOMAN HEKİM’İN KAPISINA DAYANIP ÖLÜMSÜZLÜĞÜN
İLACINI BULMASINI İSTEMİŞLER. LOKMAN İLK İTİRAZ ETMİŞ…
 AMA SONRA DA KABUL ETMİŞ.DAĞA ÇIKMIŞ.
ORADA BİTKİLERE BAKMIŞ HEP AYNI BİTKİLER VAR.
SONRA YORGUNLUKTAN YERE YIĞILIP KALMIŞ.BİRAZ UYUYUP UYANMIŞ.
GÖZÜNÜN ÖNÜNDE HİÇ GÖRMEDİĞİ BİR BİTKİ BELİRMİŞ.
ÖLÜMSÜZLÜĞÜ BENİM SAYEMDE BULACAKLAR DEMİŞ.
LOKMAN HEEKİM ONU ALIP SİYAH KAPLI DEFTERİNİN ARASINA KOYMUŞ.
CEYHAN NEHRİ’NİN TAŞ KÖPRÜSÜNDE DURMUŞÖLÜMSÜZLÜĞÜN İLACINI BULDUK
E BAKALIM TANRI BUNA NE DİYECEK DEMİŞ.SONRA BİRDEN BİR RÜZGAR ESMİŞ
BAKMIŞ Kİ SİYAH KAPLI DEFTERİNİN SAYFALARI UÇMUŞ.BİR İKİ SAYFA KALMIŞ.
BU BİR İKİ SAYFADA KALANLARDA ŞU ANKİ BİZİM İLAÇLARIMIZ.İŞTE
DERLER Kİ EĞER LOKMAN HEKİM’İN SAYFALARI DÜŞMEYEYMİŞ
 İNSANLAR ÖLÜM NEDİR BİLMEYECEKLERMİŞ…SÖYLENTİYE GÖRE
LOKMAN HEKİM BİN YIL YAŞAMIŞ.HATTA ÜÇ BİN YIL,DAHADA ÇOK ÜÇ BİN
 BEŞ YÜZ YIL YAŞADIĞI BİLE SÖYLENİR.SONUNDA O DA ÖLMÜŞ.
MEZARI TARSUS’TAYMIŞ.BİZE DE BÖYLE NAKLETMEK DÜŞER DİYORUM.Evet yine dediğim gibi vakit bulduğum her an gireceğim sağlıcakla kalın öptüm sizi...

1 yorum:

  1. Anlattığında da yazdığında da, çok hoşlandım bu bilgilenmeden Zeynepcim.
    Görüyorsun değil mi, doğa bize bütün nimetleri sunmayı biliyor keşke biz de onu yeterince koruyabilmeyi başarsak! (Şimdi gene bana annneeeee ben elimden geleni yapıyorum ya, diyeceksin ama az kişinin yapması yetmez, herkes yapmalı bu korumayı)

    YanıtlaSil